Цікаві завдання

                                                    клас
Завдання на зимові канікули 2014-2015 н.р.       

Цікаві задачі і завдання з математики для учнів 2-го класу
Логічні задачі
*Два півники, два півники
У саду в’язали віники.
Дві курочки, дві курочки
Підмітали ними вулички.
Ти назвеш мені число:
Скільки всіх курей було?

*Яка сходинка буде середньою на східцях з  8 сходинок?

*Знайди число 7 у поданих словах
Осінь, зовсім, просинь, усім, посів, передовсім, сірий, сім я, кросівки, вісім.


*Влітку дятел – швець  спішив –                            
Чобітки на зиму шив
І складав їх у мішок
Для звіряток і пташок:
Совам -10 чобітків,
Ще 12 – для вовків,
14- для синичок.

Підскажіть мені, щоб я повірив:
Скільки дятел взув пташок і звірів?

*Утвори слова 
Зі слова математика утвори 8 нових слів, переставляючи букви у будь-якому порядку.
_______________________________________________
*Що їх об’єднує?
Яка цифра об’єднує райдугу, музику, дні тижня, чудеса світу, казку про Білосніжку, квітку-семицвітку?
*Знайди число
Переставляючи між собою цифри 1,2,3, ми отримали трицифрові числа. Серед поданих варіантів бракує одного числа. Знайди його.
                             
                            123     312    132     321    213    …

*Знайди якомога більше «трійок» у поданих словах
Трап, стригти, сестри, гострити, Петрик, постріл, хитрий, настрій, тривога, старт, Дмитрик, ватра, вітрина, майстри, стриже, тритон, люстра, гетри, Стрий, трикотаж, струмінь.
*Розділи чобітки
Чотирьом котикам мама Киця купила чобітки, однак за розміром вони їм не підійшли. Тоді Киця запропонувала їх півникам. Скільки півників можуть взути ці чобітки?

*Індики в черевиках
П’ятеро індиків
Бігло в черевиках.
Скільки черевиків
У п’ятьох індиків?

*Скільки кінців?
Склади удвічі мотузок і умовно переріж його упоперек. Скільки буде кінців у відрізаних мотузків?

 *У Юрка сьогодні день народження. Він молодший за свою сестру, якій виповнилось 7 років. Скільки років може бути Юркові?

*Є два бідони місткістю 2л і 7л. Як, використовуючи ці бідони,   набрати із річки 3л води?
  *Юрко, Дмитрик, Ярослав – близнята. Вони народилися в один рік і в один день. Разом їм вісімнадцять років. Скільки    років кожному?

*В Олесі було три ляльки: Ганнуся, Марійка та Оля. Кожна з них жила в одному з трьох будиночків.
Перша хатка була з високим дахом і маленьким вікном, друга хатка – з високим дахом і великим вікном, а третя – з низьким дахом і великим вікном. Ганнуся і Марійка жили в хатках з великим вікном, а Марійка і Оля – у хатках  з високим дахом.
Потрібно відгадати, в якій хатці живе кожна лялька.

*Летіли гуси, а назустріч їм – гусак. «Добридень, десять гусей!» - мовив він. «Ні, нас не десять. Якби ти був з нами, та ще двоє гусей, тоді було б десять», - відповіли гуси. Скільки летіло гусей?

*Надворі гралося 5 дітей. Коли двоє хлопчиків пішло додому, то серед дітей, які залишилися, більше стало дівчаток. Скільки спочатку гралося дівчаток і скільки – хлопчиків?

*Магічний квадрат
У порожні клітини магічного квадрата впиши такі числа, щоб сума трьох чисел у будь-якому напрямку дорівнювала 15.
6
5
4
2






Тестові та практичні   завдання з української мови для учнів  2-го  класу.
СПИСУВАННЯ
1.Петрик ішов стежкою в саду. Бачить, біжить назустріч кудлатий собака. Петрик злякався. Хотів тікати. Раптом до нього притулилося кошеня. Воно підняло голову і жалібно нявчить. Петрик взяв кошеня на руки, розгнівався на собаку і пішов йому назустріч. Собака злякався і утік.

2. Весною ми пішли до лісу. Зійшло сонце. Подихнув легенький вітерець. Всі дерева в лісі заспівали. Кожне співало свою пісню. Береза співала ніжну пісню, а горобина – сумну. У дуба була мужня пісня, а у верби задумлива. Ось які пісні ми почули.

3. Ліс стоїть густою стіною. Шлях вузьким в’юном побіг поміж деревами. Дуби і сосни вже загубили свої шати, та від цього не став прозорий ліс. Шумить густий ліс. Він ніби хоче нас приспати, заколисати.

                             ДИКТАНТИ
1.Проснувся клен. Відчув, що весна наближається. Вона йде полями. А ластівки на крилах несуть її барвисті стрічки. Зітхнув клен, розправив плечі. Зазеленіли на ньому бруньки.

2. Травень – місяць квітів і пісень. Усе на землі замаяне зеленню. Усе радіє теплому сонцю. Літають у своїх клопотах бджоли. Прокинулись птахи. У гаях витьохкують солов’ї, щедро лічить усім довгі літа зозуля. Жайворонок піснею зустрічає новий день. Після теплих дощів розквітає в небі барвиста райдуга. (45 слів)
                          Завдання:
1.Записати слова, поділивши їх для переносу:
Знання, гайка, огірок, бур’ян.
Насіння, пальто, одуд, Мар’янка.
2.До поданих слів дописати власні назви.
Собака…, кінь…., село…,     ріка   …., 
 товариш ….,   вулиця …. .
3. Списати текст. Вставити потрібні слова за змістом. Підкреслити слова, назви дій.                               
     У нашому садку   … білокора берізка. Вона гарна в різні пори року. Навесні на берізці … листочки. Влітку деревце …   зелені шати. Золотисте вбрання   ….   на ній восени. А взимку білокора берізка – це срібна красуня.
Слова для довідки: з’являються, ,берізка росте, одягає, розвивається. 

4. Списати слова, вставити пропущені букви, дібрати перевірні слова.
З…ма, оз…ро, м...довий, д…рев’яний, л…генький, л…сточки, ст...пи, в…рба, з…леної, в…сокий.
5. 1. Вставити пропущену букву «щ»:
*е,   до* ,  пері*ить,  злива,  *енятко,  як хлю*,
6.. Виконати звуковий аналіз слова «щенятко».  

ТЕМА.  ТЕКСТ
1.  Що таке текст?
а)слова    б)речення    в) зв'язані за змістом речення 
2.  З яких частин складається текст?
а)  зі слів   б)  зачину, основної частини, кінцівкі  
 в)  зачину, речень, слів
3.  Які види текстів ви знаєте?
а) текст – розповідь   б) текст – опис   в) текст - опис, розповідь, міркування
4. Яка мета тексту - розповіді?
а)описати щось, або когось  б)  розповісти про щось   
 в) довести щось
5. Визначте тип тексту
1. Люблю розглядати джерельце. Вода прозора. Дно застелене блакиттю неба. У синій глибині бачу віття сокоряни.
ТЕМА.     РЕЧЕННЯ
1.  Що таке речення?
а) текст  б)слова  в) закінчена думка
2.  Що ставиться у кінці речення?
а) кома   б)крапка   в) дужка
3.  Як пишуться слова в реченні?
а)разом   б) окремо   в) з великої літери
4.  Як пишеться перше слово в реченні?
а) з малої літери   б) з великої літери    в)разом
5.  Які є види речень?
а) питальні   б) розповідні    в) питальні, розповідні, окличні
6. Що таке граматична основа речення?
а) підмет   б)словосполучення   в) підмет і присудок
ТЕМА.    ЗВУКИ, БУКВИ. НАГОЛОС, СКЛАД
1.   Скільки голосних звуків в українській мові?
а) 6                        6)8                           в) 10
3.  Як переносяться слова?
4. Коли букви я, ю, є можуть позначати по два звуки?
а) на початку складу  б) після приголосного  в) після голосного, апострофа, на початку
а) після голосного  б) після приголосного  в) після б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї
6. Які слова можна перенести?
а) голосні  б) наголошені,  ненаголошені   в) дзвінкі
8.  Написання яких слів треба перевіряти за словником?
а) іменників   б) словникових слів   в)  прийменників
9.  На які групи поділяються приголосні?
а) м'які   б) тверді   в) дзвінкі і глухі
10.    Які букви позначають два звуки?
а) дз, дж               б )ьо               в) щ               г) йо

    Хитрі запитання
ü  Скільки днів сонце не світить взимку?
ü  Хто більше важить: три зайці чи один слон?
ü  На одній нозі півень важить 4 кілограми. Скільки важитиме півень на двох ногах?
ü  Скільки днів на тиждень сова полює на мишей?
ü  Що стоїть між числами 2 і 8?
ü  На столі лежало 5 яблук. Одне Даринка розрізала на чотири частинки. Скільки яблук залишилось на столі?
ü  Світланка і Василь прийшли вранці в клас, а там уже було 4 учениці. Скільки учениць стало у класі?
ü  У бабусі Олени були: кіт Моряк, собака Дружок, онука Леся і онук Денис. Скільки всього онуків у бабусі?
ü  Дідуся звати Григорій Васильович, його онука – Андрій Віталійович. Як звуть батька онука?
ü  Одне яйце можна зварити за 4 хвилини. За скільки хвилин можна зварити три таких яйця?

ü  У коробці було 2 червоних і 2 зелених олівці. Художник узяв 3 олівці. Скільки олівців кожного кольору могло бути у художника?

ü  Чебурашка, крокодил Гена і Шапокляк чекали поїзда 3 години. Скільки годин чекав поїзда кожен з них?
ü  Пара коней побігла 20 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь?
ü  Мама дала Сергію 4 сливи, 5 яблук і 2 цукерки. Скільки фруктів мама дала синові?
ü  Як розділити три картоплини порівну між чотирма дітьми?
ü  На столі стояло 3 кухлі з молоком. Кіт випив один кухоль молока. Скільки кухлів залишилось?
ü  У школу йшло 7 дівчаток. Назустріч їм – 2 дівчинки. Скільки дітей ішло в школу?
ü  Скільки кроків зробить горобець за сім років?

                  Загадки
▪           Не старіє, не вмирає, а все нищить, забирає. (Час)

▪           Ніг не маю, а ходжу,
                        Рота не маю, а скажу,
                        Коли обідати, а коли спати,
                        Коли роботу починати.(Годинник)

▪           Що то за гість,
            Що темряву їсть?(День)

▪           Прийшла чорна корова.
            Весь світ зборола. (Ніч)

▪           Чорне сукно лізе у вікно. (Ніч)

▪           Що було вчора і буде завтра? (День)

▪           Сіла дівчина спочити
                        На краю села,
                        Розчесала довгі коси,
                        Чорні, мов смола –
                        В них засяяли Зорини.
                        Як же звати цю дівчину?
                        Он підказує нам сич:
                        - Чорні коси чеше …(Ніч)

          ▪      День прибуває, а він убуває. (Відривний календар)

          ▪             Він ніякий не пустун,
                         Цей веселий цокотун.
                        Він невтомно цокотить,
                         Справно час нам сповістить.(Годинник)

 ▪                      Він добрий друг усіх людей,
                        Не спить у свята й будень.
                        Він вдень іде, вночі іде,
                        А як попросиш – збудить. (Годинник)

▪                       Іде років двісті,
                        Не стоїть на місці,
                        Лічить людський вік,
                        А не чоловік. (Годинник)

▪           Що може в один і той же час стояти, висіти,
            Ходити, лежати і казати правду? (Годинник)


▪                      Таким грубеньким і серйозним
                        Він починає Новий рік,
                        Та худне швидко із днем кожним,
                        Дивись – змарнів і зовсім зник. (Календар)

▪                      Хоч не кленок і не дубок –
                        Листочків понад триста.
                        Та з кожним днем втрача листок,
                        За рік зірвем геть чисто.
                        І вже новий собі берем.
                        Звемо його… (календарем)

▪                       Встане – в метр висотою,
                        Сяде – в метр шириною;
                        Я уже розгадку дав,
                        Та ніхто не відгадав. ( Метр)

▪           Дві сестри ідуть-ідуть
             І ніколи не зійдуться. (Стрілки годинника)

▪           В одної матері чотири дочки,
            А в кожної дочки – п'ятнадцять синочків.

▪               Три сестри й три брати
                З праці йдуть до хати.                                         
                 Їх сестриця сьома
                 Зустрічає вдома.
                 Кличе до світлиці
                  їсти паляниці. (Дні тижня)

▪               Дванадцять братів один за одним ходять.
                 Один одного не обходять. (Місяці року)

▪                      Летів птах
                        На дванадцяти ногах
                        Та одне яйце зніс. (Місяці року, рік)

▪                     Стоїть дуб, а на ньому дванадцять гілок,
                        А на кожній гілці по чотири гнізда,
                        А в кожному гнізді по сім пташенят,
                        А кожне пташеня зносить по двадцять чотири яйця,
                        А в кожному яйці по шістдесят жовтків.
                        (Рік, місяць, тиждень, день, година, хвилина)

▪           В книжці шість листків простих,
            А сьомий золотий.(Тиждень, дні тижня)

▪           Біжить, біжить, не оглядається. (Час)

▪                       Що біжить без одпочину,
                        Не стає ні на хвилину,
                        Не старіє, не вмирає,
                        А все нищить, забирає? (Час)
          

Математика
                                                                                                
Обчисли вирази:
 
                                                                           

Навчання грамоти






Природознавство


Немає коментарів:

Дописати коментар